full screen background image

بهبود خدمات آنلاین شهری با استفاده از هوش مصنوعی در آتلانتا

مقامات شهری اعلام کردند که ابزار جدید، اطلاعاتی را برای کاربران در قالب مکالمه اماده کرده و پلت¬فرم درخواست خدمات را کارامدتر می¬کند. شهر آتلانتا به دنبال بهبود روابط ساکنین با سرویس 311 با استفاده از ربات چت مبتنی بر فناوری هوشمند (نوعی ربات انلاین) است. ربات‌های چت هوشمند با شروع تلاش شهرها برای نوین¬سازی پلت¬فرم درخواست خدمات و اطلاعات، به طور گسترده در حال ظهور هستند.
شهرها اطلاعات311 و امکانات آنلاین را با توسعه¬ی برنامه¬های اختصاصی عرضه کردند. پروژه¬ی آتلانتا، مرحله¬ی پیشرفته¬تری در نوین¬سازی 311 ارائه کرد. زمان دقیق انتشار ربات ارائه نشده اما انتظار می¬رود که در برنامه¬ی 311 که به زودی منتشر می¬شود و در وبسایت شهری 311 موجود باشد تا کاربران بتوانند برای جستجوی اطلاعات مورد نیاز خود از ربات بجای روش دستی استفاده کنند.
کرک تالبوت، نائب رئیس آتلانتا به استیت¬اسکوپ گفت:” این روند نسبت به روش¬های سنتی تعامل با 311 راحت¬تر و کارامدتر خواهد بود. اگر کاربر بخواهد با خط 311 تماس بگیرد، باید در طول ساعات سرویس دهی که شاید مناسب نباشد تماس بگیرد، اگر کاربر بخواهد از وبسایت بازدید کند تنها می¬تواند پاسخ¬های مورد تایید شهر را دریافت کنید، در حالی که یک ربات خوب هیچ یک از این محدودیت¬ها را ندارد.” نمایندگان نیل انالیتیکی، شرکت توسعه دهنده¬ی ربات گفتند:” استفاده از این ربات به عنوان یک منبع اطلاعاتی متمرکز فرایند پژوهش را تسریع می¬کند.” David McClellan مدیر کار نیل انالیتیکس گفت:” هرکسی می¬تواند با کسی که همه¬ی چیز را می¬داند صحبت کند، در حالی که در مراکز پشتیبانی معمولی شما با کسی صحبت می¬کنید که باید با رئیس یا شرکت دیگری صحبت کند و این زمان یافتن اطلاعات مورد نظر شما را طولانی می¬کند.”
روند کار این ربات که با استفاده از چارچوب ربات مایکروسافت توسعه داده شده، استخراج اطلاعات مورد نیاز مردم از وبسایت شهری 311 است و ربات با پرسش از بازخورد کاربران با توجه به مفید بودن اطلاعات تقویت می¬شود و می¬آموزد.
مک¬کِللان در این باره می¬گوید:” یک پلت¬فرم جدید فناوری برای اموزش سریع و اسان به ربات¬ها در زمان کوتاه.”
دیوید براون، مدیر فروش نیل انالیتیکس می¬گوید:” ناظرین اموزش به ربات¬ها متخصصین اطلاعات هستند، در نتیجه اموزش ربات ضعیف نخواهد بود.”
براون گفت: “با توجه به تجربه¬ی سال گذشته¬ی ربات توییت¬نویس مایکروسافت که برای یادداشت¬های نژادپرستانه و جنسیتی آموزش دیده بود، مهم است که ما به اموزش صحیح و تحت نظارت ربات تاکید داشته باشیم تا دچار مشکل نشوند.”
این ربات در ماه گذشته در تجربه SmartAT،رویدادی که نشان دهنده¬ی استراتژی شهر هوشمند آتلانتا و فناوری های آینده است، نمایش داده شد. براون گفت که تمایل بسیاری برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی و ربات‌هایی مبتنی بر آن برای خدمات موجود خودکار وجود دارد. تالبوت گفت استفاده از فناوری‌ هوش مصنوعی می‌تواند در زمینه‌های بسیاری در شهر آتلانتا کاربرد داشته باشد، اما در حال حاضر همه منتظر رونمایی و راه‌اندازی ربات 311 هستند.




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *