full screen background image
خودروهای خودران - حمل‌ونقل - تبدیل توکیو به شهر خودروهای خودران (بدون راننده) تا المپیک 2020 - سامانه - آینده‌پژوهی - پویش محیطی - شهر تهران

تبدیل توکیو به شهر خودروهای خودران (بدون راننده) تا المپیک ۲۰۲۰

88 بار دیده شده

دولت و بخش خصوصی ژاپن از مدت‌ها قبل، فعالیت خود را به‌منظور آماده‌سازی توکیو برای برگزاری بازی‌های تابستانی  ۲۰۲۰ را آغاز کرده‌اند. به نظر می‌رسد برنامه ژاپن برای المپیک توکیو، بلندپروازانه‌ترین برنامه‌ای است که برای موضوع حمل‌ونقل در المپیک طراحی شده است: ناوگان خودروهای خودران.

خودروهای خودران - حمل‌ونقل - تبدیل توکیو به شهر خودروهای خودران (بدون راننده) تا المپیک 2020 - سامانه - آینده‌پژوهی - پویش محیطی - شهر تهران

در ماه جاری تعدادی از شرکت‌های برتر خودروسازی و فناوری ژاپن کار نقشه‌برداری سه‌بعدی جاده‌های کشور را آغاز خواهند کرد تا آن‌ها را برای خودروهای خودران آماده نمایند. این پروژه- به‌عنوان بخشی از یک کمپین دولتی به‌منظور آماده کردن خودروهای خودران قبل از بازی‌های تابستانی ۲۰۲۰- به دنبال این است تا یک نقشه چندلایه جامع ایجاد کند که قادر است اطلاعات دینامیک و استاتیک موردنیاز برای حرکت و رانندگی ایمن را تأمین نماید.

بر اساس گزارش ژاپن‌تایمز، شرکت «داینامیک مپ پلنینگ» که توسط «برنامه ارتقای نوآوری استراتژیک بین‌وزارتخانه‌ای کابینه ژاپن» متولی این کار شده است، کار نقشه‌کشی جاده‌ها را با بالاترین دقتی که تاکنون وجود داشته بر عهده دارد (شامل جزئیاتی از قبیل موقعیت شانه جاده، ارتفاع جاده و محدودیت‌های دور زدن) و قرار است نقشه‌های حاصل، ۲۰ برابر دقیق‌تر از نقشه‌های فعلی باشد. همچنین این شرکت اقدامات آتی در راستای تجهیز توکیو به زیرساخت‌های دیجیتال لازم- که به خودروهای خودران این امکان را می‌دهد تا مسافران را با توجه به فاکتورهای متغیری همچون چراغ‌های راهنمایی، دوچرخه‌سواران عبوری و تعمیرات جاده‌ای سوار و پیاده کنند- را مدیریت و راهبری خواهد کرد.

بر اساس گزارش نیکی، اولین کار این شرکت استفاده از خودروی نقشه‌برداری ساخت شرکت میتسوبیشی برای استخراج نقشه دقیق ۱۸۶مایل از شاهراه‌های اصلی ژاپن است، پس‌ازآن، کار نقشه‌برداری سایر جاده‌ها به طول ۷۸۹۰۰۰ مایل و سایر شاهراه‌های باقیمانده به طول ۱۸۶۰۰ مایل انجام خواهد شد. انجام این پروژه مستلزم صدها هزار دلار هزینه برای دولت و سرمایه‌گذاران است. این کار حاصل همکاری شرکت‌های مختلفی در قالب یک کنسرسیوم است. این شرکت‌ها عبارت‌اند از شرکت میتسوبیشی الکتریک، مؤسسه تحقیقاتی میتسوبیشی، شرکت فناوری آیسان، شرکت پاسکو، شرکت تویوتا مپ‌مستر، شرکت اینکرمنت پی و شرکت زنرین.

شهرهای پیشرو جهان به دنبال حمل‌ونقل عمومی خودران

خودروهای خودران - حمل‌ونقل - تبدیل توکیو به شهر خودروهای خودران (بدون راننده) تا المپیک 2020 - سامانه - آینده‌پژوهی - پویش محیطی - شهر تهران

کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی در حال افزایش تلاش‌های خود برای آماده کردن زیرساخت‌های حمل‌ونقل برای خودروهای خودران هستند. مدیران و نوآوران ژاپنی برای مدیریت کردن هرچه بهتر جمعیتی که برای المپیک ۲۰۲۰ به ژاپن وارد می‌شود به دنبال گزینه‌هایی برای سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی خودکار نیز بوده‌اند. برای مثال «تاکسی ربات خودران دنا» در حال حاضر در یک پارک نزدیک یک بازار معروف و بزرگ در شهر شیبا در حال آزمایش است؛ درحالی‌که طراحان شرکت سافت‌بانک امیدوارند بتوانند اتوبوس‌های خودران را نیز تا سال ۲۰۱۹ در اتوبان‌ها و جاده‌های ژاپن به کار گیرند.

ژاپن‌تایمز در ماه آکوست به این موضوع اشاره کرد که این پروژه علاوه بر اینکه حمایت صنعت را دارد، به‌شدت مورد حمایت دولت نیز هست؛ ازجمله حامیان این پروژه هیروشیگه سِکو وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن است. اخیراً سِکو بر اهمیت حمایت از صنعت خودروی ژاپن در راستای توسعه پیشرفت‌های فناورانه در بازار و توسعه فناوری‌های رانندگی خودکار تأکیدکرده است. سکوو بیان می‌کند: «فناوری‌های اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و خودروهای خودران برای ژاپن بسیار مهم هستند.»

منبع




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *